Cum sa fie structurat corect URL-ul

Daca inca nu sunteti in cunostinta totata de cauza, URL-ul reprezinta adresa unica a unei pagini de internet. Mai exact, ceea ce ati scris in bara de adrese a browserului, iar daca ati ajuns din Google pe acest blog, ceea ce scrie in acest moment in bara de adresa. Practic   www.sfaturioptimizareseo.wordpress.com este un URL.

URL - adresa site-ului

URL – adresa site-ului

Pentru ca un URL sa fie cat mai bine vazut de catre motoarele de cautare, dar si de catre posibilii vizitatori acesta ar trebuie sa fie foarte bine structurat si sa aiba o forma logica, din care sa se inteleaga care ar fi cuvintul cheie al articolului sau a paginii pe care urmeaza sa se intre.

Un exemplu concret de URL bine realizat se gaeste la orice postare de pe acest articol. Si totusi, ca sa nu exista dubii, ofer si un exemplu: https://sfaturioptimizareseo.wordpress.com/2012/12/25/ce-inseamna-seo/.

Acest URL este bine structurat din punct de vedere SEO datorita faptului ca in interiorul lui se foloseste cuvantul cheie care ne intereseaza, si anume “SEO”, iar pentru ca titlul articolului a fost pus ca sa starneasca curiozitatea in cat mai multi oameni ce navgheaza pe internet, s-a pastrat intru-totul structura titlului articolului si in URL.

Un URL care nu te va avantaja din punct de vedere SEO este acel URL care nu are in interiorul lui folosit cuvantul cheie al postarii, ci este practic o numerotare a articolelor postate pe site sau o alta forma de URL care practic nu are nicio noima.

Url

Url

Permalink-ul, cum mai este cunoscut URL-ul,  pentru a fi realizat dupa bunul nostru plac, se poate accesa setarile siteului si de acolo sa se seteze “custom structure”, prin aceasta vom avea posibilitatea sa realizam cum dorim noi singuri URL-ul.  Sau putem selecta ca permalin-ul sa includa numele articolului sau a paginii, precum e pe acest blog, si atunci suntem siguri ca URL-ul va fi unul relevant atat pentru motoarele de cautare, cat si pentru cititori.

Pentru ca relevanta URL-ului sa fie sporita, se recomanda ca sa se separe cuvintele ce realizeaza URL-ul. Daca am selectat ca permalink-ul sa includa titlul articolului, dar fara spatiu intre cuvinte, atunci aceasta modalitate este o totala eroare. Intotdeauna pentru a se realiza o structura corecta din punct de vedere SEO, in permalink cuvintele se vor separa printr-o liniuta. Astfel, motoarele de cautare vor intelege ce cuvinte s-au folosit in permalink, in titlu, in continutul articolului, taguri si descrierea articolului. Despre legatura dintre toate acestea va vom vorbi intr-un articol viitor.

Desi e indicat sa se foloseasca in URL cuvinte cheie, pentru a oferi relevanta, nu este absolut deloc indicat sa se exagereze cu plantarea de cuvinte cheie in exces in structura URL-ului. Prin aceasta miscare se pot realiza cateva neconcordante intre permalink si celelalte chestii ce au legatura una cu alta. De exemplu, permalink-ul cu titlul.

In plus, a nu se exagera cu URL-urile kilometrice. Prin inserarea a cat mai multe cuvinte, nu se face altceva decat oferirea posibilitatii motoarelor de cautare de a recunoaste mai multe cuvinte cheie, iar legatura intre acestea sa nu existe. De aici, se poate ajunge la o penalizare din partea prietenului Google si nu-si doreste nimeni asa ceva.

Asadar, grija mare in realizarea acestor simple URL-uri.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s