Cei mai importanti termeni din SEO – Partea a II-a

Astazi continuam prin a va explica pe curt inca o serie de termeni care va vor ajuta in a intelege mult mai bine ce reprezinta intreg procesul de optimizare a unui site. Pentru ca vorba lunga e saracia pozitionarii siteului in motoarele de cautare, trecem la explicat termenii. Prima serie de termeni explicati o puteti citi aici.

Plugin

WordPress Plugin

Plugin – este, practic, o adaugare de functionalitate platformei de baza, aceasta functionalitate fiind instalata printr-un plugin. Dupa cum spun specialistii in domeniu, un plugin este un program instalat in interiorul unui alt program pentru a aduce un plus de functionalitati.

Page Rank – este, practic, o nota data de Google siteurilor, nota calculata dupa un algoritm complex, ce are la baza linkurile trimise de pe alte siteuri spre propriul site sau chiar linkuri din interior.

RSS – reprezinta posibilitatea de a trimite fluxul de articole intr-un modul de citire a informatiei. Mai exact, articolul postat pe blog poate fi citit si printr-un agregator de stocare informatii daca s-a realizat abonarea pentru primirea de noi articole, stiri sau flux de produse, in cazul magazinelor online.

OBL – in forma largita inseamna “outbound link” si reprezinta in practica linkurile inserate pe propriul site care fac trimitere catre alt site. Acestea sunt cunoscute in lumea specialsitilor SEO ca fiind linkuri externe.

Seo

SEO

Nofollow – este un atribut reprezentativ pentru linkuri si se foloseste atunci cand se doreste ca linkul inserat pe site, in articol sau comentarii sa nu aibe valoare pentru motoarele de cautare, astfel, nu va influenta Page Rank-ul ori autoritatea siteului spre care este trimis link.

URL – sau in forma lunga “Uniform Resource Locator” reprezina adresa unica sa unei pagini din site. Spre exemplu, adresa web a acestui blog este in sine un URL.

SERP – pe lung, “Search Engine Results Page,  reprezinta lista cu rezultatele obtinute in urma unei cautari ce a avut loc pe un cuvant cheie specific. Practic, locul pe care se afla siteul intr-un motor de cautare in urma unui cuvant cheie specific pentru site.

SEM – sau pe larg “Search Engine Marketing” este o forma de a reaiza link building, dar, in acelasi timp, este o forma de a creste traficul, de a aduce posibili clienti prin inserarea de banere publicitare pe alte siteuri. Practic, e un proces amplu ce cuprinde cateva metode de de a obtine rezultatele dorite, trafic mai mare pentru site sau posibili clienti pentru un magazin online.

Sitewide – este ceva care s-a implementat pe site si apare pe absolut toate paginile de pe site. De cele mai multe ori, in practica, tot ceea ce se gaseste in sidebarul unui site si va regasi in toate paginile siteului, indiferent ca vorbim de homepage sau de pagina unui articol.

Spam – reprezinta acele trimiteri de informatii nesolicitate pe mail sau de lasarea unor comentarii pe langa subiect pe site. Este o practica des folosita pentru a castiga un link pentru siteul propriul, dar condamnabila foarte drastic de motoarele de cautare.

Acestea au fost cei mai importanti termeni ce va vor ajuta in a intele mult mai bine ceea ce reprezinta acet misterior proces complex numit SEO.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s