Cum sa faci link building cat mai eficient

Link building-ul reprezinta generarea de linkuri catre propriul site de pe alte siteuri, generare realizata cu buna stiinta si intr-un mod cat mai concret cu putinta. Practic, se realizeaza o constructie de backlinkuri. Aceasta strategie de link building trebuie realizata obligatoriu pe termen lung si trebuie facuta urmand cativa pasi foarte important pentru ca google sa nu se “supere”.

Astfel, daca iti construiesti o strategie de link building care se bazeaza pe linkuri venite de pe diferite siteuri, asigura-te ca aceste siteuri sunt din acelasi domeniu cu propriul tau site. Google s-a desteptat si vede acum mult mai bine un link venit de pe un site ce dezbate aceleasi subiecte cu cele de pe siteul tau.

Link Building

Link Building

Mai exact, sa dau un exemplu. Tot mai multi isi deschid magazine online, fiind afacerea ce pare sa prospere chiar si pe timp de criza financiara. Daca magazinul tau este la inceput de drum, e absolut normal sa-ti faci ceva promovare pe anumite siteuri. Astfel, siteurile care vor trimite link spre magazinul tau online sa fie neaparat pe acelasi domeniu. Practic, daca ai un magazin online cu produse pentru copii, atunci indicat ar fi ca siteurile care trimit link spre magazinul online sa fie pe acelasi domeniu. Un blog pentru mame, un blog ce dezbate subiecte despre copii.

Bineinteles, si celelalte linkuri vor fi binevenite, dar Google, conform noilor algoritmi, va vedea mult mai relevant linkul venit de pe siteul din aceeasi categorie cu magazinul online.

O promovare mai putin costisitoare este inscrierea in directoarele web si in directoarele de siteuri, dar relevanta acestei metode este tot mai scazuta. Daca o data Google aprecia munca celui care inscria siteul in astfel de directoare, acum Google vede mult mai bine linkurile naturale.

Link Building

De aceea, daca link buildingul se bazeaza pe cumpararea de linkuri in siteuri pe acelasi domeniu, un sfat pretios pentru ca Google sa nu te penalizeze, este ca linkurile sa fie puse pe cuvinte cheie diferite. Pentru a urca in Google cu un cuvant cheie specific era foarte usor, acum aceasta modalitate nu mai este agreata de motorul de cautare. Asadar, diversifica keywordurile.

Cand vorbim de link-uri ce vin din alte siteuri, vorbim si de pozitionarea acestora. Din nou Google a refacut algoritmii si vede tot mai rau linkurile ce se afla in footer sau sidebar. Linkurile in footer sunt intr-adevar dubioase, neexistand un motiv plauzibil si natural pentru a plasa un link tocmai acolo. Momentant, linkurile in sidebar sunt bine vazute, dar doar daca nu se exagereaza cu numarul lor.

In schimb, linkurile din continut sunt cele mai apreciate. Astel ca, construieste-ti strategia de link building incepand cu inserarea de linkuri in continutul de pe alte siteuri. Linkuri care sa nu fie in cascada si anchore textul sa nu fie acelasi, altfel dispare naturaletea din ochii lui Google.

Apoi, conteaza foare mult si limba folosita in scrierea siteului ce trimite linkul. Spamul facut pe siteuri in limba engleza pentru siteuri in limba romana nu mai este de niciun ajutor. Astfel, daca lasi comentarii, logice, relevante si cu masura, fa in asa fel ca acestea sa se afle pe siteuri in limba romana. Bineinteles, daca siteul tau este scris in aceasta limba.

Concluzia e una singura, link buildingul se realizeaza pe o durata lunga de timp.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s