Cei mai importanti termeni din SEO

Multi care doresc sa realizeze o optimizare pentru site, nu au inca habar de cele mai importante cuvinte cheie in jurul carora se invarte acest proces amblu numit SEO. Desi au auzit de astfel de termeni, inca au dubi in ceea ce priveste intelesul lor. De aceea cred ca este necesar sa facem o lista cu cei mai importanti termeni, alaturi de o scurta explicatie a acestor termeni.

Anchor text –  Acest termen reprezinta de fapt textul pe care e pus linkul, sau, in format html, textul in jurul caruia se pune linkul. Practic, este keywordul ales pentru a-i oferi relevanta in a fi vazut mai bine in google. Iata un exemplu de implementare a unui anchor text pe un link:  <a href=http://sfaturioptimizareseo.wordpress.com/2012/12/25/ce-inseamna-seo/>Sfaturi SEO</a>, in care anchor textul este “Sfaturi SEO”.

BlackHat SEO - dupa cum spune si termenul, este o strategie de optimizare mai putin corecta prin care un site ajunge sa fie foarte bine pozitionat in motoarele de cautare. De obicei se realizeaza prin spam, printr-o campanie de link building pe siteuri create tocmai pentru un site, prin generare de linkuri inbound automata sau chiar de crearea de continut generat automat.

Keyword

Keyword

CTR este pe larg Clicktrough Rate,  iar in traducere ar insemna rata de click pe un link a unui user. Printr-un exemplu concret, ar insemna ca 5 din 100 de vizitatori care intre pe un blog sa dea click pe un anume link, rata fiind de 5%. Cu cat keywordul este mai bine plasat sau bannerul mai bine realizat, cu atat creste numarul de clickuri.

IBL – este unul din cele mai utilizate termene in SEO si inseamna inbound link, anume, linkul care este trimis catre propriul tau site de pe un alt site.

Keyword – este cel mai utilizat termen din intreg procesul de SEO si reprezinta cuvantul cheie in jurul caruia se doreste pozitionarea in motorul de cautare. Este practic cuvantul sau expresia pe care o urmarim in a plasa linkuri pe ea pentru ca motorul de cautare sa o considere relevanta pentru site.

Link juice – reprezinta faptul ca printr-un link se tranmite autoritate catre propriul tau site. Daca linkul este trimis de pe un site cu autoritate, atunci si puterea acestui link este mai mare si ajuta in pozitionarea in motoarele de cautare.

Long tail – acest termen s-ar traduce prin faptul ca siteul este construit in jurul unor cuvinte cheie cu cautari putin in motoarele de cautare. Tocmai aceste cautari putine il fac specific, iar o buna optimizare il poate aduce usor intr-o pozitie buna, rezultand vizitatori nisati care vor gasi pe site exact ceea ce doresc.

SEO

Search Engine Optimization

Nisa – vorbind de vizitatori nisati, ajungem si la termenul nisa, tot mai utilizat in ultima perioada de catre specialistii SEO.  Nisa este un domeniu specific, un domeniu foarte restrans. Anume, pe un site se prezinta doar un anumit tip de produse, precum, tablete.

Pentru ca termenii care tin de SEO sunt intr-un numar foarte mare, aceasta lista o vom continua intr-un articol viitor.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s